Dovrefjell, Noorwegen zomer 2019

6 juli 2019 - Breda, Nederland

Zaterdag 6 juli

"Dovrefjell, Noorwegen zomer 2019"

Het boekje "Bergtochten in Noorwegen" van Jolanda Linschoten heeft mij vorig jaar enthousiast gemaakt voor het maken van een solo-bergtrektocht in het gebied ten zuiden van Blåsjø(meer), honderd kilometer ten oosten van Stavanger. Die tocht heeft enorm veel indruk op mij gemaakt. Ik heb ook toen weer ervaren dat ik heel goed een ruime week in mijn eentje kan zijn en mij geheel overgeef aan het hier en nu van de dag. Voor dit jaar is mijn keuze gevallen op een 6-daagse trektocht van DNT(Den Norske Turistforening)-hut naar DNT-hut door de Dovrefjell, het gebied dat ik 3 jaar gelden tijdens mijn pelgrimstocht van Oslo naar Trondheim aan de oostkant belopen heb. Komende week duik ik het ruigere en hogere deel van de Dovrefjell aan de westzijde in. De één na hoogste top van Noorwegen  (2285 m) Snøhetta ligt op mijn route. Afgelopen week was het daar nog wit en -7ºC (gevoelstemperatuur -17ºC), maar vanaf nu lopen op die hoogte en dus ook op de lagere delen de temperaturen flink op. Ik zag al +17ºC in de weersvoorspelling staan. Kortom, tijd om te vertrekken. Morgen reis ik richting Noorwegen en hoop ook dit jaar een mooie, indrukwekkende en spannende tocht te lopen. Alleen is alleen. Toch ga ik weer regelmatig mijn belevenissen letter voor letter invoeren in mijn iPhone en op die manier delen met wie daar prijs op stelt. Mocht jij de verhalen willen volgen, doe dan niets. Stel je geen prijs op het "meelopen" door de Dovrefjell laat dat dan even weten.

"Vi ses",

Ronald Hage

1. Rudi Staas:
    Heel veel plezier Ruud en Ineke
  2. Eugenie:
    6 juli 2019
    Geniet ervan Ronald, ik vind het weer heel leuk om je te volgen, groetjes, Eugenie.
  3. Adje Hanegraaf:
    Leuk Ronald, ga je volgen. Geniet van deze bijzondere tocht. Groetjes Adje
  4. Ellen du Cloux:
    6 juli 2019
    Een mooie, inspirerende tocht toegewenst!
    Liefs, je nicht Ellen
  5. John en Reina:
    Fijne tocht en geniet er van. Groetjes John en Reina
  6. Hans:
    7 juli 2019
    Dat zal wederom mateloos genieten worden.
    Verheug me op je belevenissen. Een prachtige tocht gewenst
    Groet, Hans
  7. Frits en Marion:
    7 juli 2019
    Ook wij gaan je weer volgen hoor. Veel wandelplezier.
    Groetjes, Frits en Marion
  8. Ingrid:
    7 juli 2019
    Word vast weer een mooie tocht Ronald, ik reis al.lezend graag met je mee.
    Grietjes, Ingrid
  9. Karin:
    7 juli 2019
    Ronald, goede reis naar het noorden en heel veel wandelgenot. We zullen met plezier je ervaringen lezen.
    Groetjes Piet en Karin
  10. Tonnie .:
    7 juli 2019
    Ronald heel veel wandelplezier en wij lopen met je mee !!

groetjes Tonnie .
  11. Jan en Jenny:
    7 juli 2019
    Ha Ronald, op dit moment ben je al onderweg. We gaan het volgen. We wensen je heel veel plezier op je reis.
  12. Gerard Noordermeer:
    7 juli 2019
    Ronald, veel plezier, geniet ervan; dan doen wij het ook
  13. Cees en Han Ackermans:
    8 juli 2019
    Dag Ronald,
    We gaan je weer “lezen” ! Geniet ervan, dit is waar je naar toeleeft, wat je beleefd en waarvan je ons van mee laat genieten.
    Mooie tijd daar 🙋‍♀️🙋🏼‍♂️