Extra lezing "Hout in Noorwegen"

15 mei 2023 - Breda, Nederland

Dinsdagavond 13 juni zet ik opnieuw een boom op over “Hout in Noorwegen”

Eerste dia van mijn presentatie

De vakantieperiode breekt aan. Waar gaan we dit jaar naartoe? Zoeken we het warme zuiden op of gaan we eens op verkenning naar het hoge noorden? Staat niet het verlangen naar het strand en de hete zon op de eerste plaats, dan kan Noorwegen je misschien bekoren met zijn fjorden, bergen, meren, eilanden en midzomernachten. Daarnaast heeft Noorwegen een oppervlakte van ruim 3x Nederland aan uitgestrekte bossen. Als fervent Noorwegenreiziger heb ik me verdiept in wat de Noren allemaal deden en doen met het hout uit hun bossen.

houthakker

Op 13 juni neem ik gedurende een lezing met veel foto’s en uitleg jullie mee vanaf het zaadje dat ontkiemt in de Noorse bosgrond tot het hoogste houten gebouw ter wereld dat in Noorwegen staat. Via de vroegere en hedendaagse bosbouw, de houtverwerkende industrie en de traditionele en moderne toepassingen in gebruiksvoorwerpen, maken we tot slot kennis met spectaculaire houtarchitectuur in Noorwegen.

Achter het hout aan

Mocht je de reis langs “Hout in Noorwegen” in De Buurtzaak willen meebeleven, meld je dan s.v.p. aan via [email protected] onder vermelding van naam, aantal personen en of je wel of geen lid bent van De Buurtzaak. Je ontvangt een bevestiging.

Wood Hotel

Waar: De Buurtzaak, Teteringsedijk 2, 4817 MG Breda

Datum: dinsdag 13 juni

Tijd: 19.30 uur

Entree: leden van De Buurtzaak gratis, niet-leden betalen € 5,-

Groetjes, Ronald Hage

1. Eugenie:
    15 mei 2023
    Jammer Ronald, op dinsdagavond heb ik repetitie van mijn orkest. Succes met je lezing.
  2. Groen Hans:
    15 mei 2023
    Succes! Dan nog i Norge🤗
  3. Joop Oomens:
    16 mei 2023
    Wij schrijven ons in. Twee weken voordat we naar Noorwegen gaan !
    Joop en Carla Oomens
  4. Dolly:
    Ik ben er graag bij
  5. Cees en Han Ackermans:
    Wij komen luisteren!
  6. Adje Hanegraaf:
    16 mei 2023
    Kan dan helaas niet Ronald, oppassen Amsterdam. maar succes met je lezing