Van kluizenaar terug naar normaal

10 september 2021 - Ulvenhout, Nederland

Van kluizenaar terug naar normaal

Na vier dagen doen en laten wat mij zelf het beste uitkomt, wordt deze dag de overgang naar de toestand waarin overleg en samenspraak weer de gewoonste zaak van de wereld is.

Kluizenaarspad

Als soort van kluizenaar, wandel, fiets, bus, trein, eet, drink, slaap en vermaak ik mezelf zonder enige moeite. Vaak is dat erg gemakkelijk en fijn maar op gezette tijden is het gebrek aan een maatje ook een gemis. Dag 5 beleef ik nog in mijn eentje, maar brengt me via de liefde terug tot elkaar.

Om 8:30 uur heb ik mijn trekkershut ontruimd en staat mijn minibike en grote rugzak klaar voor vertrek.

Klaar voor vertrek

Via 9 fietsknooppunten volg ik een landelijke route naar het station van Ruurlo. Ik kan midden op de weg rijden, aangezien de overige fietsers het blijkbaar nog te vroeg vinden. Na 20 km de beenspieren anders dan de afgelopen dagen te hebben ingespannen, mogen de wandelschoenen nog één keer kilometers maken in de omgeving van Ruurlo.

Stap voor stap

Thema:
    ⁃    laat de natuur de zinnen prikkelen,
    ⁃    open je hart voor elkaar,
    ⁃    volg het pad van de liefde,
    ⁃    ervaar de moderne kunst van verleiding.

Start Liefdespad

Kortom ik ben welkom op “Het Liefdespad”, dé belevingsroute voor iedereen met liefde voor de natuur, kunst en elkaar.

Thema: Liefdespad

Gedurende 5 km worden mijn zintuigen opnieuw geactiveerd door de geur van alles wat bloeit, de kleuren van alles wat groeit en de geluiden van alles wat leeft en beweegt.

De gevulde rugzak(ken)

Al loop ik alleen, door dit wandelthema besef ik hoe vol “mijn rugzak” zit met liefde voor veel zaken en mensen die hier niet direct zijlings met mij de vele stappen zetten. De rugzak houd ik veilig dicht, zodat er niemand uit ontsnapt, maar het hart staat open voor meer. Op dit Liefdespad maak ik kennis met voor mij onbekende kunstenaars die in dit project de gelegenheid hebben gekregen om een ode aan de liefde uit te beelden. (zie foto’s).

Liefde voor de natuur

Liefde voor verbindingLiefde voor het water

De route is leuk voor jong en oud, voor kluizenaars, verliefden en een ieder ander. Ik zet mijn laatste stappen terug tot aan het station en vervolg een razend snelle route naar mijn geliefde thuis.

Als kluizenaar mis je veel van dat wat er dagelijks allemaal in de wereld gebeurt. Dat geeft rust en ruimte om aan de ware dingen te denken waar het in echte leven om draait. Het thema van Het Liefdespad bewijst dat maar weer eens.

Op weg naar huis komen de afgelopen dagen nog eens in gedachten langs en overdenk ik waar het morgen allemaal weer over zal gaan.

Met één klomp!

⁃ Smoks Hanne haar genezende kruiden zijn uit de tijd, maar misschien kan haar recept een waardevolle aanvulling zijn op onze strijd tegen de COVID-pandemie.

Soms tussen  mais en mais

⁃ De paden op, de lanen in! In hoeverre zingen we dat de komende tijd gezamenlijk met de vluchtelingen, die na een traumatische ervaring hier voet aan de grond zetten.

Geen Kloosterbier maar WATER

⁃ Het Klooster, op water en zonder brood. De kloosterlingen kwamen vroeger met hun geïsoleerde leefstijl wel tot unieke prestaties. Misschien zouden we de nieuwe informateur Remkes een handje helpen door de partijleiders Rutte, Kaag, Hoekstra, Klaver, Ploumen en eventueel Segers eens gezamenlijk in een hutje op de heide in de Achterhoek te plaatsen op water en brood en dan de hut pas laten openen wanneer er “witte rook” uit de schoorsteen komt.

Deelnemen belangrijker dan winnen

⁃  Op jacht naar het Olympisch goud is voorlopig over. Maar hoe spannend wordt het komend jaar als onze koning wel of niet het recht behoudt om de Kroondomeinen in het najaar te sluiten voor zijn onderdanen. Een aanvraag opnieuw voor subsidie kan altijd denkt hij. Niet geschoten is altijd mis.

⁃ Morgen opnieuw naar de Action. Of toch maar niet. Misschien beter om ons nog eens af te vragen waarom de producten daar zo goedkoop zijn en wat de gebruikswaarde is.

Romantiek op het liefdespad !

⁃ En de kluizenaar? Hij gaat vanaf nu weer over op dat vertrouwde leven waarin hij partner, vader, opa, familielid, kennis of vriend is van de vele mensen die hem na aan het hart liggen.

Jullie, volgers van mijn wandelblog, bedankt dat ik mijn belevenissen met jullie mocht delen!

Waar brengt het volgende avontuur mij heen?

Waar brengt het volgende avontuur mij heen?

1. Caroline:
    10 september 2021
    Een mooie tocht weer, Ronald. Als je af en toe eens weggaat, is het des te fijner om weer thuis te komen.
  2. Rudi Staas:
    10 september 2021
    Wij vonden het fijn om er weer bij te zijn
  3. Cees en Han Ackermans:
    10 september 2021
    Je hebt ons weer meegenomen op een mooie reis door verleden en heden in de Achterhoek (een prachtig stukje Nederland)!
    Dank daarvoor 👏🏻
  4. Jan en Jenny:
    10 september 2021
    Het was weer een mooie tocht.
  5. Gemma:
    10 september 2021
    Mooi mooi mooi Ronald en he volgende tocht….. natuurlijk Noorwegen! Vi sees!
  6. Marije:
    10 september 2021
    Wandelen is het beste medicijn🚶🏻‍♂️🚶🏼‍♀️
  7. Frits en Marion:
    10 september 2021
    Bedankt Ronald, dat we weer mochten “meewandelen” en genieten van jouw mooie verhalen met bijpassende foto’s.
  8. Paul en Marionne:
    10 september 2021
    Mooie wandelverslagen weer, Ronald!
    De foto’s zijn altijd een prachtige aanvulling!
  9. MariAnne:
    10 september 2021
    Bedankt voor ook weer déze grandioze reisverhalen, Ronald, die niet louter verhalen beschrijven, doch eveneens ware ervaringen en avontuurlijkheden!
    Mooi om op terug te ‘zien’,
    ook voor mij als lezer!
    “Oost, west, thuis best.”
    Het ga jou en je familie en aanverwanten goed!
  10. Tonnie .:
    10 september 2021
    Wat heb ik er ook weer van genoten , prachtig gebied is het daar en nieteens zover weg.

nu opweg naar huis !!!
  11. Eugenie:
    Bedankt weer voor je mooie verhalen Ronald. Groetjes, Wim en Eugenie
  12. Hans:
    11 september 2021
    Hoi Ronald.

Dank voor de landelijke overpeinzingen.
    Na vijf prachtige dagen hield ook de zon het voorgezien.
  13. Marilou:
    21 september 2021
    Mooi dat zulke warme dingen er nog zijn.....je zou de moed regelmatig op kunnen geven...
  14. Marilou:
    21 september 2021
    Bedankt lieve vriend, voor het delen van je uitzonderlijke en actieve leven. ....
    Is iedere keer weer hartverwarmend. X